הושענא רבה – ליל הישועה – הרב ראובן אלבז

הושענא רבה – ליל הישועה – הרב ראובן אלבז

tvadminisrael אין תגובות

– זכות עקידת יצחק נזכרת לעם ישראל לדורות. ונחשב כאילו בכל פעם עם ישראל עוקדים את עצמם על המזבח. [זכות אבות נזכרת לדורות – אל תזלזל במעשים שלך].

סיפור – אשה שנפלה למשכב, במצב סופני, קיבלה על עצמה לעזור לבני ישיבה, להכין להם אוכל, ובזכות קבלה זו זכתה לחיות עוד 35 שנה!

– סדר תיקון ליל הושענא רבה.

– הרב בן ציון אבא שאול קרא את כל הקריאה של חומש דברים מתוך ספר התורה בלא טעות, בליל הושענא רבה בנתניה.

– ביאור "הקפות" – מלשון "הקפה" (אשראי) – כמו סוחר שקונה סחורה ב"הקפה" ומשלם לאחר מכן. כך אנו אומרים לקב"ה: אע"פ שאין בנו מעשים, תן לנו חיים, ומבטיחים למלא את הימים והזמנים הבאים עלינו לטוב בתורה ובמצוות.

-שמחת תורה.

למה לא עושים "שמחת תורה" בחג שבועות, ביום מתן התורה?

משל למלך שביתו לא רצתה להתחתן עם כל מה שהוצע לה. לבסוף המלך בחר איזה בחור, וחיתן אותה איתו. לאחר כמה חודשים ביקש החתן שוב "שבע ברכות", כי עכשיו לאחר כל הבירורים הכיר את מעלתה, ולפני כן חשב שאין בה מעלות, שלכן בחר בו כחתן.

– הרב שך השתתף בהלוויה לפני ראש השנה, ואמר להם שצריך להתחזק בעשיית מעשים טובים, כי האדם החי יש ביכולתו לפעול הרבה בעשייה של מצוות. ואילו המתים אין להם את היכולות להתעלות עוד. ואמר להם לקבל קבלות פשוטות: ברכת המזון מתוך סידור.

– מעלת ברכת אשר יצר.

– אדם אחד התחיל לברך ברכת אשר יצר, ומזה התקדם לקיים את כל המצוות.

– עניין חבטת הערבה ביום הושענא רבה.

– הילולת הגר"א.

היה לו תלמיד, ר' זלמן מוואלוזין, ידע את כל התורה בע"פ. פעם נרדם, והגר"א תפס את ראשו, אמרו לו התלמידים: "רבינו, מדוע כבודו עושה כך?", השיב הרב "ביד אחת אני תופס את כל התורה"…

– שאלו את ר' חיים מוואלוזין, אם אחיך יודע את כל התורה, א"כ מה היא המעלה של הגר"א? והשיב, שאחיו יודע את כל התורה – בצורה הרגילה. אבל הגר"א יודע את הכל ישר והפוך!

– בא לפני הגר"א אדם, ושאל איך יזכה לעולם הבא? אמר לו אתה משקיע בענייני העולם הזה 18 שעות, ואתה מתלונן על העולם הזה. ואילו לענייני העולם הבא אתה משקיע רק שעתיים. א"כ איך אתה רוצה שיראה העולם הבא שלך?

– רוצים אנו חיים – למענך אלוקים חיים. כדי להרבות כבוד שמיים.

– פעם, ביום שמחת תורה, ראו את ר' ישראל מסלאנט שהוא לא רוקד אלא מהרהר עם עצמו. אמר להם שהוא חושב האם התורה באמת יכולה לשמוח במה שעשיתי…?

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *