אור עליון מתגלה – פרשת בחוקותי תשפ"ד – הגאון הרב ראובן אלבז

אור עליון מתגלה – פרשת בחוקותי תשפ"ד – הגאון הרב ראובן אלבז

tvadminisrael אין תגובות

אדם שמקבל עליו לעבוד את ה', נפתח בפניו הארה ומקבל תשובות לשאלות, והכל נעשה בהיר בפניו.
– הרב מספר שהיה פעם בדרום אפריקה, והיה אדם שאמר לו שברכת הלבנה הוא מברך. כי כתוב "פעם אחת בחודש דיים". אבל לבסוף אותו אדם זכה והתקרב לתורה ולמצוות, בזכות נדיבות הלב שהיתה לו למען התורה.
– אדם שמתחילה היה רחוק מהתורה, לאחר שחזר בתשובה, כבר לא מרגיש קושי בקיום המצוות. איך זה? אור עליון!

– סיפור על איש עסקים גדול, שלפתע ירד שווי עסקיו. אמר לו אחד הצדיקים שבכדי להצליח צריך להיזהר לא לאבד ג' תפילות בציבור. לאחר זמן חזר לרבו וסיפר לו שבשביל להתפלל בציבור, ביטל 45 טיסות של עסקים. אבל פעם אחת לא הצליח להתפלל בציבור. הרב הזדעזע ואמר לו משל, לאדם שהיו לו 100 נכדים, ורק נכד אחד נפטר… הרי הכאב הוא עצום! ולאחר זמן עשה חשבון עם עצמו, וראה בחוש על כמה מהעסקאות שביטל, שבזכות זה ניצל מהפסד עתידי (שאותם חברות פשטו רגל).

– הסגולה לעצירת וניצחון במלחמה: להתפלל בציבור מכל הלב!

– סיפור על גר, שהתגייר לאחר שראה את הפרעות שעשו הנאצים לעם ישראל, והפך להיות לאחר זמן רב של קהילה בארה"ב. הבן של אחד האנשים (היה אדם רחוק מתורה) שהיה מתפלל עימו בחגים, היה אדם חכם ולמד אסטרטגיה מלחמתית ושמע הרבה הסברים על מלחמות, לא נמנו בכלל המלחמות עייני המלחמה של עם ישראל. שאל את הפרופסור מדוע לא הזכירם? והשיב לו בפגישה ביניהם, שעם ישראל ה' הוא הנלחם להם. וההפסדים והניצחונות שלהם לא מלחמה טבעית. ואין דרך להסביר את המלחמות שלהם.

– הכאב על הצער של עם ישראל בגלל המלחמה. עם ישראל ביציאת מצרים היו במצב מסוכן, אבל בזכות שהאמינו בה', הקב"ה היה "מוכרח", כביכול, לעשות להם ניסים!

#הרבראובןאלבז #סיפורים #פרשתהשבוע
——————————
הצטרפו להידברות ב-WhatsApp
לחצו 👈 https://did.li/youtube-htv

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *